Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=269733&B=GREVE
Udbyder
Greve Kommune
Opdateringer
Udvælgelsen afholdes digitalt via eu-supply. Dette medfører at anmodning om deltagelse i udbuddet og opfyldelse af udvælgelseskriterierne alene kan ske via eu-supply.
Udbudsnummer: 239914
ESPD
Ansøgeren skal udfylde ESPD'et på eu-supply.
Tilbudsgiver skal forinden aftaleindgåelse fremlægge tro- og loveerklæring vedrørende Rådets forordning(EU) 2022/576 af 8. april 2022(Russisk ejerskab)
Strandrensning i Greve Kommune
Greve Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 44023911
Postadresse: Rådhusholmen 10
By: Greve
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 2670
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Ravn Nielsen
E-mail: crn@greve.dk
Telefon: +45 43979355
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193861
Del II: Genstand
Strandrensning i Greve Kommune
Udbuddet vedrører renholdelse af stranden beliggende i Greve Kommune.
Den udbudte opgave omfatter i hovedtræk følgende:
• Renholdelse af stranden langs kystlinjen i Greve Kommune
Den udbudte kontrakt indgås for en periode på otte år med mulighed for opsigelse med 6 måneders varsel, dog tidligst efter 4 år – henholdsvis med opsigelse pr. 31. oktober 2026, 31. oktober 2027 etc.
Det udbudte arbejde er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Stranden i Greve Kommune
Der henvises til udbudsmaterialet.
Udbudsbetingelserne indeholder nærmere beskrivelse af opgaven og udbudsforløbet.
Tilbudsgiver skal udfylde ESPD(er) ved at angive oplysninger om udelukkelse og formåen via EU-supply.
Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er.
Der henvises desuden til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 134a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver yderligere ikke være omfattet af nr. 1 vedr. tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, nr. 2 vedr. konkurs, nr. 5 vedr. væsentlig misligholdelse af en tidligere kontrakt samt nr. 7 vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på under 100.000 kr.
Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7, skal tilbudsgiver fremlægge:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 5 og nr. 7 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Tilbudsgiver skal forinden aftaleindgåelse fremlægge tro- og loveerklæring vedrørende Rådets forordning(EU) 2022/576 af 8. april 2022(Russisk ejerskab)
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de tre seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.
Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge enten årsrapport eller revisorerklæring, som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital.
- Årlig omsætning,
Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 3 mio. kr.
- Egenkapital
Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være positiv.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver bedes angive op til 5 sammenlignelige referencer udført inden for de seneste tre år.
Referencerne skal være fra rammeaftaler eller løbende kontrakter, og der skal være udført mindst 9 måneders arbejde inden for de seneste tre år regnet baglæns fra tilbudsfristen.
Referencerne bør indeholde oplysninger om: kunde, omfang af referencen, kontraktsum og kontraktperiode (måned/år).
Referencer kan indskrives i ESPD eller vedlægges som separat bilag. I så fald angives der gerne ”se bilag” eller lignende i ESPD’en.
Referencelisten anses som dokumentation i sig selv, og der vil ikke blive indhentet yderligere dokumentation for den faglige og tekniske formåen.
Tilbudsgiver skal via sine referencer vise erfaring med nedenstående opgavetyper for mindst én kunde.
- Renholdelse af strande eller lignende renholdelse
Kontrakten indeholder bilag om solidarisk hæftelse for økonomiske støttevirksomheder. Kontrakten indeholder krav om beskæftigelse af lærlinge. Se desuden udbudsmaterialet for nærmere informationer.
Del IV: Procedure
Åbningen foregår online.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udvælgelsen afholdes digitalt via eu-supply. Dette medfører at anmodning om deltagelse i udbuddet og opfyldelse af udvælgelseskriterierne alene kan ske via eu-supply.
Udbudsnummer: 239914
ESPD
Ansøgeren skal udfylde ESPD'et på eu-supply.
Tilbudsgiver skal forinden aftaleindgåelse fremlægge tro- og loveerklæring vedrørende Rådets forordning(EU) 2022/576 af 8. april 2022(Russisk ejerskab)
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk