Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/79370913.aspx
Udbyder
Københavns Kommune - TMF Stab
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 19-02-2018
Time: 12:00
Læses:
Dato: 23-02-2018
Time: 12:00
Fortovsrenholdelse på Vesterbro samt dele af Nørrebro og Amager
Københavns Kommune - TMF Stab
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Njalsgade 13
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Tuana Shuan
E-mail: eb1r@tmf.kk.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/79370913.aspx
Del II: Genstand
Udbud af fortovsrenholdelse på Vesterbro samt dele af Nørrebro og Amager
Udbuddet omfatter renhold af fortove, hovedsageligt på Vesterbro i København, under Københavns Kommunes fortovsordning. Udover fortovene på Vesterbro vil udbuddet omfatte udvalgte fortove på Nørrebro og Amager.
Tryk her https://permalink.mercell.com/79370913.aspx.
Arbejdet omfatter renhold af fortove, hovedsageligt på Vesterbro i København, under Københavns Kommunes fortovsordning. Udover fortovene på Vesterbro vil arbejdet omfatte udvalgte fortove på Nørrebro og Amager.
Fortovsordningen er en politisk besluttet renholdsordning, hvor fortovene på udvalgte gader og veje renholdes for grundejers regning. Gaderne og vejene er politisk udvalgte på et fagligt grundlag, og opdelt i A- og B-gader, afhængigt af en forventning omkring affaldsmængde. Det antages at A-gader vil have en højere mængde affald liggende end B-gader.
Fortovsordningen har hjemmel i Lov om Offentlig Vej § 64 og § 72.
Grundejere, hvis ejendomme er omfattet af fortovsordningen, har mulighed for at søge dispensation fra fortovsordningen, hvilket betyder at mængden af fortove, som skal renholdes af vindende Tilbudsgiver, reguleres, ligesom prisen reguleres på baggrund af mængden affortove.
Ordregiver ønsker at indgå kontrakt om fortovsrenhold på Vesterbro og dele af Nørrebro og Amager med én leverandør.
Ordregiver har mulighed for at forlænge kontrakten 2 gange af 1 års forlængelse.
Såfremt ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil ordregiver udvælge de 5 virksomheder der dokumenterer den højeste gennemsnitlige omsætning og den højeste gennemsnitlige soliditetsgrad inden for de seneste tre afsluttede regnskabsår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgerne skal opfylde følgende mindstekrav:
(1) Årsomsætning på minimum DKK 20 millioner i de 3 seneste afsluttede regnskabsår
(2) Soliditetsgrad på minimum 10 % i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
(3) Positiv egenkapital i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
For de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal ansøger i besvarelsen give oplysninger om følgende:
Årsomsætning.
Soliditetsgrad.
Egenkapital.
Bemærk: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt besvarelse for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/ underleverandøren.
For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Såfremt en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for ansøgers forpligter under den udbudte kontrakt.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende:
(i) Godkendte – årsregnskaber for de 3 seneste afsluttede regnskabsår eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre Ordregiver kan tilgå disse oplysninger fra en offentlig tilgængelig kilde (cvr.dk. eller lignende), og
(ii) en erklæring fra revisor om, at der ikke er sket væsentlige ændringer i tilbudsgivers økonomiske situation siden senest afsluttede regnskabsår.
Bemærk: Såfremt ansøger ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi ansøger er etableret inden for det seneste år, skal ansøger anføre dette i besvarelsen.
Ansøgerne skal opfylde følgende mindstekrav:
(1) Ansøger skal have udført mindst 3 lignende eller tilsvarende arbejder/opgave inden for de seneste tre år (regnet fra tidspunktet for afgivelse af prækvalifikationsansøgning).
Ansøger skal i besvarelsen give oplysninger om følgende:
Referencer med oplysning om ansøgers betydeligste erfaring med lignende eller tilsvarende arbejder/opgaver udført inden for de seneste tre år.
Referencerne bør indeholde: Beskrivelse af arbejdet/opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson).
Bemærk: Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx. underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt besvarelse for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren.
Bemærk: De fastsatte mindstekrav gælder tilsvarende for nystartede virksomheder.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i besvarelsen, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske kapacitet. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil ansøger blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk