Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=208384&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 15-06-2018
Time: 16:00
Læses:
Dato: 18-06-2018
Time: 10:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 15-06-2018
Time: 16:00
Læses:
Dato: 18-06-2018
Time: 10:00
Ordregiver har valgt af annullere udbuddet af vaskeriydelser til sine Sygehusdriftsenheder af følgende grunde:
- Der har været fejl og uklarheder i de offentliggjorte kravspecifikationer for de udbudte personalebeklædningsartikler
Ordregiver vil snarest muligt igangsætte en ny udbudsproces for vaskeriydelser til sygehusdriftsenhederne i Region Syddanmark
Ordregiver har valgt af annullere udbuddet af vaskeriydelser til sine Sygehusdriftsenheder af følgende grunde:
- Der har været fejl og uklarheder i de offentliggjorte kravspecifikationer for de udbudte personalebeklædningsartikler
Ordregiver vil snarest muligt igangsætte en ny udbudsproces for vaskeriydelser til sygehusdriftsenhederne i Region Syddanmark
Kontrakt om levering af vaskeriydelser til Region Syddanmark
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Karsten Kirkegaard
Telefon: +45 29201909
E-mail: kk@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Kontrakt om levering af vaskeriydelser til Region Syddanmark
De udbudte delkontrakter omhandler vaskeriydelser inkl. vask, leje, vedligehold og distribution af linned- og beklædningsartikler til Region Syddanmarks sygehuse.
De udbudte delkontrakter indeholder desuden option på levering via uniformsautomater og uniformsbutikker inkl. service. Derudover indeholder de udbudte delkontrakter optioner på tilkøb og fravalg af serviceydelser forbundet med de udbudte vaskeriydelser af linned- og beklædningsartikler.
Omfang og volumen af de 3 udbudte delkontrakter er udførligt beskrevet i udbudsmaterialet.
Delkontrakt 1 og 2; Delkontrakt 1 og 3; samt Delkontrakt 2 og 3;
Odense Universitetshospital, Sygehus Lillebælt og tilknyttede psykiatriske afdelinger
Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Odense Universitetshospital i Odense, Svendborg og Nyborg inkl. regionens psykiatriske afdelinger i Odense og Svendborg samt i Kolding, Vejle og Middelfart inkl. regionens psykiatriske afdelinger i Vejle og Middelfart.
Ordregiver har under denne delkontrakt:
- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,
- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Sydvestjysk Sygehus og tilknyttet psykiatrisk afdeling
Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Sydvestjysk Sygehus i Esbjerg, Grindsted og Brørup inkl. regionens psykiatriske afdeling i Esbjerg.
Ordregiver har under denne delkontrakt:
- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,
- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Sygehus Sønderjylland og tilknyttet psykiatrisk afdeling
Udbuddet vedrører indkøb af vaskeriydelser inkl. linned- og beklædningsartikler til Sygehus.
Sønderjylland i Aabenraa, Sønderborg og Tønder inkl. regionens psykiatriske afdeling i Aabenraa.
Ordregiver har under denne delkontrakt:
- Option på tilkøb af yderligere vaskeriydelser inkl. levering via uniformsautomater/butikker og logo på personalebeklædning,
- Option på fravalg af vaskeriydelser på patientbeklædning.
Den udbudte aftale indeholder elementer af både en rammeaftale og en offentlig kontrakt i henhold til Udbudslovens § 24, nr. 24 og 30.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.
Tilbudsgiveren skal i ESPD oplyse sin nettoomsætning for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår samt sin egenkapital i DKK (ultimo året) i det seneste disponible regnskabsår.
Der skal afleveres et ESPD-dokument for hver delkontrakt, da egnethedskravene er forskellige for hver delkontrakt.
Delkontrakt 1:
Det er et minimumskrav for delkontrakt 1, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 100 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav for delkontrakt 1, at egenkapitalen (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 25 000 000 DKK.
Delkontrakt 2 og 3:
Det er et minimumskrav for delkontrakt 2 og 3, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 30 000 000 DKK.
Det er et minimumskrav for delkontrakt 2 og 3, at egenkapitalen (ultimo året) for et senest disponible regnskabsår er minimum 7 500 000 DKK.
Tilbudsgiver skal i ESPD udarbejde referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende ydelser leveret inden for de seneste 3 år. Referencelisten skal således indeholde en beskrivelse af de betydeligste leveringer inklusive datoer (start/slut) for leveringsperiode og kundens navn (inkl. kontaktperson hos kunden). Herudover skal Tilbudsgiver angive størrelsesordenen (i form af beløb i danske kroner eksklusiv moms).
Der skal afleveres et ESPD-dokument for hver delkontrakt, da egnethedskravene er forskellige for hver delkontrakt.
Delkontrakt 1:
Det er et minimumskrav for delkontrakt 1, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører en gennemført levering af vaskeriydelser - inden for de seneste 3 år med en samlet årlig kontraktsum på minimum 15 000 000 DKK til et sygehus i EU, eller der er leveret vask af beklædning og linned for minimum 15 000 000 DKK pr. år inden for de seneste 3 år, hvor der gælder særlige hygiejnekrav relateret til sundhedsbeklædning og/eller humanhygiejne.
Delkontrakt 2 og 3:
Det er et minimumskrav for delkontrakt 2 og 3, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører en gennemført levering af vaskeriydelser - inden for de seneste 3 år med en samlet årlig kontraktsum på minimum 15 000 000 DKK til et sygehus i EU, eller der er leveret vask af beklædning og linned for minimum 15 000 000 DKK pr. år inden for de seneste 3 år, hvor der gælder særlige hygiejnekrav relateret til sundhedsbeklædning og/eller humanhygiejne.
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten på følgende områder:
- Arbejdsmiljø,
- Arbejdsklausul,
- Socialt ansvar,
- Praktikstillinger og ansættelse af personer på særlige vilkår,
- Databehandleraftale,
- Udfasningsperiode,
- Arbejdsudleje,
- Arbejde med børn,
- Straffeattester.
Udbudsbetingelserne og kontrakten indeholder en uddybende beskrive af særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten.
Del IV: Procedure
Der kan ikke deltages i åbning af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Marts 2028.
Tilbudsgiver skal i ESPD angive de oplysninger om Tilbudsgiveren, der efterspørges i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6. Bemærk at Tilbudsgiver i ESPD bl.a. skal afgive oplysninger vedr. Obligatoriske udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver skal i ESPD således erklære ikke at være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 og 3. Tilbudsgiver udelukkes fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver i henhold til § 135 ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, eller børnearbejde og andre former for menneskehandel.
Ordregiver skal endvidere udelukke en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor Tilbudsgiver er etableret. Ordregiver kan dog under særlige betingelser undlade at udelukke i denne situation. Tilsvarende skal Ordregiver i henhold til § 136 bl.a. udelukke en Tilbudsgiver, når Ordregiver kan påvise, en interessekonflikt i forhold til udbuddet, som ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger, en konkurrencefordrejning som følge af en forudgående inddragelse af Tilbudsgiver, herunder som rådgiver i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud, som ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger, eller at Tilbudsgiver i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger mv.
Tilbudsgiver udelukkes endvidere fra udbudsprocessen, såfremt Tilbudsgiver i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 6 og Udbudslovens § 137 er omfattet af følgende Frivillige udelukkelsesgrunde:
- Tilsidesættelse gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område mv. i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,
- Konkurs, Insolvens, Tvangsakkord uden for konkurs, En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, Aktiver, der administreres af en kurator eller Erhvervsvirksomheden er indstillet i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4,
- Ophævelse eller lignende sanktion i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eusupply.com/ctm/supplier/publictenders?b=REGIONSYDDK. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Tilbud skal affattes på dansk. Dokumentation, som kun den vindende Tilbudsgiver skal fremsende i henhold til pkt. 6.5, kan fremsendes på dansk, engelsk, tysk, svensk eller norsk, idet Tilbudsgiver dog efterfølgende – for Tilbudsgivers regning – skal oversætte dokumentationen til dansk, såfremt Ordregiver finder, at dette er nødvendigt.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:https://www.kfst.dk/