Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredensborg Kommune
Opdateringer
Levering af træpiller
Fredensborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29188335
Egevangen 3 B, Brønsholm
Kokkedal
2980
Danmark
Kontaktperson: Kristian Eistorp
Telefon: +45 72562427
E-mail: krei@fredensborg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/91072586.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Levering af træpiller
Fredensborg kommune udbyder træpiller med en diameter på 6 mm i kvalitetsklasse A, på en 4-årig rammeaftale med kontinuerlige miniudbud af en årlig leveringsaftale.
Fredensborg Kommune udbyder træpiller på en 4-årig rammeaftale fra 15.11.2018 til 14.11.2022, med kontinuerlige miniudbud af en årlig leveringsaftale. Tildelingen af rammeaftalen sker på baggrund af tilbud på levering af træpiller i perioden 01.12.2018 til 30.04.2019 ud fra tildelingskriteriet laveste pris. De 3 konditionsmæssige tilbud med den laveste pris får hver især tildelt enslydende rammeaftaler.
Tilbuddet med laveste pris for perioden 1.12.2018-30.04.2019 danner ligeledes grundlag for tildeling af leveringsaftalen i den pågældende periode. Tildeling af de næstkommende leveringsaftaler sker ved miniudbud, der som det oprindelige udbud tildeles på baggrund af kriteriet laveste pris.
Kommunen har option på forlængelse i op til yderligere 2 x 12 måneder.
Mindstekrav til egnethed.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger vedrørende Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
- Tilbudsgivers årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår;
- Overskudsgrad, forholdet mellem driftsresultat (resultat før finansielle poster) og omsætning, opgjort på følgende måde:
- - Overskudsgrad = Resultat før finansielle poster/omsætning.
Under øvrige økonomiske og finansielle krav bedes Tilbudsgiver oplyse, om der i de seneste to års aflagte årsregnskaber har været revisionspåtegning, der tager forbehold for Tilbudsgivers forsatte drift eller indikerer, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabsskik i øvrigt, ikke er overholdt.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
Mindstekrav til tilbudsgivers samlede årsomsætning: Minimum 10 000 000 DKK pr. år i de sidste 3 afsluttede regnskabsår. Afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, kræves der stadig minimum 10 000 000 DKK pr. afsluttede regnskabsår siden virksomhedens oprettelse.
Mindstekrav til overskudsgrad: Tilbudsgivers gennemsnitlige overskudsgrad skal i de seneste 3 regnskabsår være positiv. Afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, kræves der stadig en positiv overskudsgrad pr. afsluttede regnskabsår siden virksomhedens oprettelse.
De seneste 2 års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for Tilbudsgivers forsatte drift eller indikerer, at almindelige nationale regnskabsregler og god regnskabskik i øvrigt, ikke er overholdt.
Dokumentation af mindstekrav:
Som dokumentation for opfyldelse af ovenstående mindstekrav, skal den vindende tilbudsgiver fremsende årsregnskaber for de seneste 3 afsluttede regnskabsår eller en af revisor underskrevet erklæring om tilbudsgivers årsomsætning, resultat før finansielle poster og evt. revisionspåtegning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Endvidere skal de vindende tilbudsgivere fremsende serviceattest (eller tilsvarende relevant dokumentation for udenlandske tilbudsgivere).
Dokumentationen skal ikke fremlægges i forbindelse med afgivelse af tilbud, men først når Ordregiver efterspørger den samlede dokumentation fra de vindende tilbudsgivere.
Tilbudsgiver oplyse følgende vedrørende tekniske og faglige formåen.
Reference liste over tilsvarende leverancer med anførte omfang udført i de seneste 3 år.
Angivelse af rådighed over blæsebiler til Ordregivers leverancer.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Mindstekrav: Referenceliste med 2 referencer for tilsvarende leverancer som den udbudte volumen på træpiller (volumen træpiller: ca. 575 tons pr. år)
Mindstekrav: Tilbudsgivers blæsebiler skal have en rækkevidde på mindst 20 meter fra blæsebil til indblæsningsstuds til silo hos ordregiver.
Dokumentation af mindstekrav:
De vindende tilbudsgivere skal for de 2 referencer dokumentere kontakt oplysninger, herunder kontaktperson, adresse og telefonnummer hos modtageren, som kan bekræfte Tilbudsgivers udførelse af arbejdet/ydelsen, jf. nærmere Udbudslovens § 155, nr.1 og nr. 2.
De vindende tilbudsgivere skal i øvrigt dokumentere mindstekrav til teknisk og faglig formåen ved at:
Fremsende erklæring om, hvilket materiel (blæsebiler) Tilbudsgiver disponerer over til opfyldelse af Kontrakten, jf. Udbudslovens § 155, nr. 10.
Dokumentationen skal ikke fremlægges i forbindelse med afgivelse af tilbud, men først når Ordregiver efterspørger den samlede dokumentation fra de vindende tilbudsgivere.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk