23948sdkhjf

Færre får lukket for strømmen

Hyppig kommunikation fører til færre afbrydelser af lukningstruede kunder.
Et brev eller et telefonopkald. Hyppig kommunikation er nøglen til at undgå, at elkunder, der har svært ved at betale, får afbrudt forsyningen.

I 2013 indledte Dong Energy en massiv indsats på telefonerne, så lukningstruede kunder kontaktes 2-3 dage før selve afbrydelsesdagen. Dagligt får mellem 150-180 kunder således en opringning om, at deres forsyning er tæt på at blive afbrudt.

Antallet af kunder, som har fået lukket for strømmen er faldet fra 16.960 i 2009 til 6.300 i 2013.

- Det er økonomisk trængte kunder, som vi arbejder med, og vi forsøger sammen at finde en løsning. Det giver en god oplevelse hos kunden, siger Tina Thomsen, afdelingsleder i Debitorer i Dong Energy.

Kilde: Dong Energy

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078