Kina skal være Grundfos’ andet hjemmemarked
Ekspansion: Pumpekoncernen vil tidoble sin forretning i Kina inden 2020.
Her vil man nemlig sikre stor vækst i de kommende 10 år. Direktør for Grundfos i Kina, Humphrey Lau, forventer, at antallet af ansatte næsten vil blive tidoblet fra de nuværende 1.200 til 10.000.
Bæredygtighed i fokus
- De erfaringer, vi har fra Vesteuropa, ønsker vi at videreføre i Kina. For eksempel kender vi vores kunder og deres behov rigtig godt, og det gør, at vi kan udvikle de rigtige produkter. Vi har på vores første hjemmemarked også været gode til at snakke med regeringer og lovgivende instanser, så vi har kunnet være med til at drive lovgivning omkring pumper og motorer hen imod bæredygtighed. Det er alt sammen noget, vi også skal fokusere på i Kina, udtaler Humphrey Lau til Børsen.
Udover væksten i Kina indeholder visionsplanen yderligere fire hovedpunkter, der skal sikre koncernen vækst. De drejer sig om øget innovation, globalisering, dygtiggørelse af medarbejdere og forretningsdifferentiering.
Allerede i dag er Grundfos til stede i Kina med et salgskontor i Shanghai og en udviklingsafdeling med 70 ansatte i Suzhou.