23948sdkhjf

Energisektoren undgår Facebook

Rigtig mange danskere bruger Facebook, men langt de fleste virksomheder i energisektoren afholder sig fra at oprette en profil og tage del i løjerne.
De sidste par uger har vi spurgt om brugerne af Energy Supply er ansat i en virksomhed, der har en profil på Facebook.

Over 100 deltog i afstemningen og heraf svarede 89 procent nej.

Dermed har kun 11 procent af virksomhederne en profil på det sociale netværk.

Forbrugernes præmisser
Direktør Claus Bendsen, der rådgiver danske og internationale virksomheder om kommunikation, mener, at sociale medier som Facebook virker skræmmende for virksomhederne.

Her er dialogen nemlig på forbrugernes præmisser.

- Men sociale medier er kommet for at blive. Og det er et øget krav fra brugerne om åbenhed og dialog også. Virksomhederne er derfor nødt til aktivt at tage stilling til, om og hvordan de vil være til stede på de sociale medier, siger Claus Bendsen fra Holm Kommunikation til Epn.dk.

Du kan i øvrigt dele denne artikel på Facebook via ikonet nedenunder artiklen.

Lukket i industriferien
Tendensen var i øvrigt den samme på Industry Supplys andre portaler.

Her svarede mellem 87 procent og 90 procent at deres virksomhed ikke er på Facebook.

Deltag i den sidste afstemning inden sommerferien her ved siden af artiklen.

Energy Supply spørger, om din virksomhed holder lukket i industriferien?
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094