23948sdkhjf

Siemens: Ib Andresen er en succeshistorie

En god idé, en kernekompetence og den rette ledelse er blandt de krav, Siemens stiller til nye underleverandører.
Når Siemens i dag opfører tårne, der er udviklet i samarbejde med Ib Andresen Industri, er det et glimrende eksempel på, hvordan store koncerner og mindre virksomheder kan arbejde sammen til fælles gavn.

Det mener Jan Kjærsgaard, direktør for Siemens Wind Power, som over for Energy Supply forklarer samarbejdet således:

- Ib Andresen havde oprindelig en idé, som så er blevet udviklet sammen med vores folk. Herefter har vi købt en masse tårne, og så har de bygget to produktionslinjer. Den ene er til selve pladeproduktionen og den anden er til malebearbejdning og udskibning. Og den er fully loaded de næste par år, så det har været en god succes.

Stadig meget åbne
Siemens er flere gange blevet kritiseret for at have en afvisende holdning over for nye underleverandører, men det har ikke noget på sig, mener Jan Kjærsgaard.

- Vi er stadig meget åbne over for nye forslag, for hvert eneste år skal vi cutte en luns af omkostningerne, og det kan vi kun gøre, hvis vi gør tingene smartere. Så når en god, dansk stålleverandør som Ib Andresen kommer og siger, de har en idé, så er det med til at nedbringe omkostningerne på tårne og gøre os konkurrencedygtige i for eksempel Sverige, hvor vi installerer rigtigt meget lige nu, siger han.

Læs også: Siemens afviser leverandørkritik

Han har tidligere efterlyst bedre lånefinansieringsmuligheder for de danske underleverandører, som selv skal fokusere på et par nøglepunkter, hvis de vil ind i varmen hos Siemens.

- Man skal have en kernekompetence, så man kan komme med et produkt, der har en god kvalitet til den rigtige pris. Og så skal man have lederevnen, så man kan udvikle sig firma og samtidig levere de aftalte ting til tiden, understreger Jan Kjærsgaard.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14