23948sdkhjf

SEAS-NVE revurderer procedurer efter medie-omtale

El-selskabet SEAS-NVE er kommet i modvind, efter man har lukket for strømmen hos en børnefamilie, der ikke kunne betale regningen. Fremgangsmåden er imod retningslinjerne for danske el-selskaber. Nu ser el-selskabet på egne procedurer.
SEAS-NVE har i Odsherred i Nordsjælland lukket for strømmen hos en småbørnsfamilie, der ikke kunne betale regningen. Derfor har familien i en måned levet uden el. Fremgangsmåden, SEAS-NVE har anvendt, er i mod retningslinjerne for danske el-selskaber.

Når der er børnefamilier involveret, skal kommunen kontaktes, inden man trykker på afbryderen. Det er imidlertid ikke tilfældet i den pågældende sag, og SEAS-NVE’s økonomidirektør Ole Hillebrandt erkender, at sagen ikke er enestående. Det skriver TV2 Øst.

- Når vi kommer ud og lukker for strømmen, sker det ofte i dagstimerne, hvor kunden ikke er hjemme. Så lukker vi for strømmen udefra, og det er jo ikke altid til at se udefra, om der er børn eller ej, siger Ole Hillebrandt.

Efter omtalen i medierne har Ole Hillebrandt indledt en undersøgelse af el-selskabets procedurer i forbindelse med lukning af strøm hos kunderne.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094