23948sdkhjf

Inelcos batteriladere har fået nyt design og nyt liv

Ved at satse på redesign af selskabets batteriladere vil Inelco i år fordoble omsætningen og forbedre bundlinjen.
- Det seneste år har været hårdt og turbulent. Vi har været ramt af finanskrisen, men vi besluttede at sætte fokus på design og funktionalitet. Det er vores helt klare forventning. at denne satsning vil fordoble vores omsætning i år, og vi er allerede godt på vej, siger direktør og ejer Søren Rødbro til dagbladet Børsen om Inelcos satsning på redesign af batteriladere til biler, både og motorcykler.

Han forventer, at det nye design og det faktum, at batteriladerne efter en overhaling, er blevet nemmere at anvende, vil medføre et nulresultat i 2009.

Skiller sig ud fra mængden
Den redesignede batterilader skaber ikke blot vækst i Fjerritslev. Den har også hevet to internationale designpriser hjem til det nordjyske.

Begge gang er Inelco præmieret for flot design og unik funktionalitet, og selvom konkurrencen på markedet er hård, er Simon Skafdrup - direktør i 3part, der har samarbejdet med Inelco om designet - ikke i tvivl om, hvor man skal finde årsagen til Inelcos succes.

- Inelco er en virksomhed, der er førende på teknologi og samtidig leverer kvalitet, men det afspejlede produkterne ikke altid. Ved at have fokus på design har virksomheden nu et produkt, der har flyttet sig fra at være ren funktion til at skille sig ud fra konkurrerende ladere, siger Simon Skafdrup til Børsen.

2008 i tal
Den nordjyske elektronikvirksomhed fik i 2008 fik et underskud på 3,1 mio. kr. mod et overskud på 2 mio. kr. året før. Bruttofortjenesten faldt fra 12,3 mio. kr. til 8,7 mio. kr
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094