23948sdkhjf

E.ON skylder millioner til fjernvarmekunder

Foreløbig afgørelse viser, at energiselskabet E.ON siden 2009 har taget millioner i overpris for interne ydelser.
Energiselskabet E.ON har ikke leveret tilstrækkelig dokumentation til at kunne godtgøre udgifterne til en række interne ydelser imellem hovedselskab og datterselskaber. Det fremgår af den foreløbige tilkendegivelse, som Energitilsynets sekretariat har udarbejdet. Det skriver Hillerød Posten.

Energitilsynet har ifølge Hillerød Posten fundet , at omkostningerne til de pågældende interne ydelser hos E.ON Produktion og E.ON Varme fra samarbejdsaftalerne skal nedsættes med 50 procent. Det svarer til et beløb for år 2010 for E.ON Produktion på 10.300.000 kroner, og for E.ON. Varme et beløb pr. år på 3.600.000 for år 2010.

Udkastet skal nu behandles endeligt af Energitilsynet, som holder møde sidst i juni.

Tavshed fra E.ON
Ifølge udkastet fra Energitilsynet har E.ON opkrævet de i alt 13,9 millioner kroner i strid med varmeforsyningsloven.

Tilbage i april måned, før udkastet var offentlig kendt, gik E.ON ud med en pressemeddelelse, hvor selskabet erklærede sig uenig i udkastets konklusioner. Men nu, hvor hele udkastet er offentligt kendt, har selskabet ikke lyst til at udtale sig, skriver Hillerød Posten.

Holder den endelige afgørelse sig til udkastet, har E.ON siden 1. januar 2009 opkrævet 50 procent for meget for de interne ydelser.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095