23948sdkhjf

Ekstrem travlhed i ankenævn

Ankenævnet på Energiområdet oplevede en stigning i klagesager på 130 procent i 2022

Aldrig før har Ankenævnet på Energiområdet fået så mange klager og henvendelser som i 2022. Det skriver ankenævnet i sin årsberetning, der netop er kommet på gaden.

Der tikkede i alt 428 klagesager ind - det er en stigning på 130 procent i forhold til 2021.

Ankenævnets hotline havde også ekstraordinært travlt. Med knap 1400 henvendelser var det en stigning på 81 procent i forhold til året før.

Ankenævnet på Energiområdet tilskriver i høj grad travlheden, at 2022 var et år præget af stor fokus på energiregninger, mens det også var et år, hvor kunderne til tider havde svært ved at komme igennem til deres energiselskab.

Langt de fleste afgørelser i 2022 vedrørte klager over regninger og forbrug. Men også klager over elselskabers salg af elaftaler over telefonen var med til at gøre det til et travlt år i nævnet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11