23948sdkhjf

40.000 solcelleopkald hos Energinet.dk

Energinet.dk i Erritsø har været nødt til at ansætte to medarbejdere mere til telefonpasning og sagsbehandling.
Solcellerådgivning er populær. Hos Energinet.dk har man oplevet en sand telefonstorm fra september 2012 til september 2013, hvor det er blevet til 40.000 opkald fra interesserede borgere og virksomheder. Det skriver Fredericia Dagblad.

To nyansættelser
Den øgede efterspørgsel efter sagsbehandling og telefonpasning har betydet, at Energinet.dks solteam er vokset fra seks til otte medarbejdere. Siden 2012 er antallet af solcelleanlæg i Danmark vokset fra cirka 4100 til over 86.000, skriver Fredericia Dagblad.

Det er Energinet.dks elnet, som solcelleejerne skal kobles på, hvis de vil sælge overskudsstrømmen fra solcellerne.
Kommenter artiklen (5)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11