23948sdkhjf

Fusion skaber stort olie- og gasservice firmaer.

Stjerne-Service fusionerer med Energiservice LYGAS A/S og bliver dermed et af Danmarks helt store olie- og gasservice firmaer med over 50 ansatte.
Energiservice LYGAS A/S bliver også navnet på Stjerne-Service efter 1. oktober. Energiservice LYGAS bliver dermed et af Danmarks helt store olie- og gasservice firmaer med afdelinger i Rødovre, Næstved, Holbæk og Korsør samt på Fyn og i Jylland. Målet med fusionen er ifølge fusionsparterne at øge stordriftsfordelene samtidig med at nærheden til kunderne bevares lokalt.

Energiservice LYGAS A/S har gennem de sidste fem år oplevet stor ekspansion, både gennem opkøb af andre virksomheder og gennem organisk vækst.

- Det, der har været vigtigst for os i denne fusion, er at bevare den lokale nærhed og relation til kunderne, samtidig med at vi øger specialiseringen inden for vores kernekompetencer og sikrer, at vi får udbytte af stordriftsfordelene. Netop den lokale nærhed og de relationer, der er mellem de enkelte montører og kunderne, er en styrke i begge virksomheder – en styrke, der har bragt os, hvor vi er i dag, siger Kjeld Søberg, administrerende direktør i Energiservice LYGAS.

- Fusionen er også et led i et glidende generationsskifte, siger Jim Stjerne Hansen. Han fortsætter uændret i den nye sammenlægning som medejer.

- En af de store fordele ved fusionen er også, at vi kan øge graden af specialisering inden for vores kernekompetencer. Det giver os mulighed for at lade medarbejderne dykke endnu mere ned i deres specialer og samtidig have flere kolleger at udveksle erfaringer med. Så kort og godt gør det vores folk dygtigere – til gavn for vores kunder, siger Kjeld Søberg.

Kernekompetencerne omfatter blandt andet gasfyr, oliefyr, jordvarme og varmepumper – men der er også fokus på kommende energikilder hvor bl.a. brændselscelleteknologien kan være en helt ny mulighed i danske hjem.

Den bedste beslutning
Efter 21 år i spidsen for Stjerne-Service har fusionen med Energiservice LYGAS været en beslutning, der har krævet lidt overvejelse for Jim Stjerne Hansen.

- I alle de år, jeg har stået for Stjerne-Service, har det handlet om at udvikle forretningen – og dermed udvikle medarbejderne. At blive en del af Energiservice LYGAS vil sikre, at både kunder og medarbejdere i Stjerne-Service får de bedste muligheder for fortsat udvidelse og udvikling. Så selv om det naturligvis har været noget, jeg har tænkt meget over, er jeg ikke i tvivl om, at det er den bedste beslutning for virksomheden, kunderne, de ansatte og hermed også et glidende generationsskifte for mig, siger Jim Stjerne Hansen.

Forude venter nu opgaven med at sikre, at det bedste fra de to virksomheders kulturer, fremover bliver bærende i Energiservice LYGAS.

- Begge virksomheder bærer præg af en høj grad af værdibaseret ledelse, hvor det at være kundeorienteret er det primære for alle medarbejdere, uanset funktion. Det handler om at være troværdig og engageret og have respekt for både kunder og kolleger – men også om generelt at have et positivt livssyn, siger Kjeld Søberg.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.911